Alphakurs i Vallhovskyrkan

Alphakursen vänder sig till alla som har en nyfikenhet på livet och livsfrågor

Välkommen till Alphakurs i Vallhovskyrkan

Alpha finns över hela världen och anordnas även i Vallhovskyrkan. Det är en samtalskurs/cirkel där man träffas för att samtala om livet och den kristna tron på ett otvunget, lättsamt och vänskapligt sätt.

Alpha är inte bundet till något samfund utan Alpha hålls i alla olika församlingar som har en kristen grundtro. Du behöver inte ha en tro för att delta. Utan endast en nyfikenhet på livet och livsfrågor.

Kursstart för 2023:
Onsdag 30 augusti kl.18:30

Beskrivning:
Vi kommer att träffas vid 16 tillfällen varannan vecka där vi äter tillsammans och sedan ser en av kursens filmer. Efter det samlas vi i en eller flera grupper och samtalar om funderingar kring det aktuella ämnet.

Syfte:
Att få samtala om viktiga livsfrågor i en otvungen miljö

Plats:
Vallhovskyrkan, Vallhovskroken 1, Sandviken.

Kostnad:
Gratis. Det finns möjlighet att köpa kursbok för 200:-. Alla deltagarna får ett deltagarhäfte med material. Kursen går att genomföra utan att köpa boken. Du kan prova på vid de första tillfällena. Det är en fördel att närvara vid alla träffarna då det finns en röd tråd i materialet vi följer. Det blir ofta en god sammanhållning och goda samtal och ökar tryggheten i gruppen att träffas kontinuerligt. Den som önskar, och vill kan bidra med en frivillig avgift för maten. Ovanstående gäller under förutsättning att regering och FHMs regler kan följas.
Du kan anmäla dig genom att klicka på ”Anmälan” på denna länk. Vid ev. frågor kontakta gärna Inger Dahl 0790-75 37 67.